Mijn eerste week in Mexico!

Dag 1

Na een lange vlucht en een paar busritten kwam ik eindelijk aan in het paradijselijke Puerto Morelos. Ik verbleef er in een gezellig hostel met een prachtig uitzicht op de Mexicaanse jungle en de zee. Eerlijk gezegd had ik wel wat stress aangezien ik nog nooit eerder in een hostel verbleven had. Maar wauw, wat een fijne eerste ervaring! Hostel Cuca Macuca is echt een aanrader. Ik leerde al snel een paar meisjes uit Peru, Amerika en Nederland kennen. Nadat ik me geïnstalleerd had ben ik snel even naar de supermarkt geweest om wat inkopen te doen voor mijn ontbijt de volgende dagen. Nadien ben ik als een blok in slaap gevallen, een beetje slaap was welkom na zo'n lange reis!

Dag 2

Ik spendeerde de voormiddag samen met Melissa, het meisje uit Peru, op het strand. Puerto Morelos is echt een idyllisch plekje. Het is er niet te toeristisch en de mensen zijn er onwaarschijnlijk vriendelijk! 's Middags kocht ik twee taco's bij een local die een kraampje had op de hoek van de straat. Eentje met rund en ajuin, de andere met pulled pork en hot sauce. Overheerlijk! Nadien bezocht ik een lokale patissier 'Belleville' ik bestelde er een pastel tres leches, hierover kunnen jullie binnenkort meer lezen op www.njam.tv

Dag 3

Een dag om nooit meer te vergeten, hoogstwaarschijnlijk al één van de hoogtepunten van mijn reis! Ik begon met een lekker ontbijt te maken, yoghurt met banaan, ananas en dragon fruit. Heerlijk!
Nadien ging ik samen met 4 meisjes uit het hostel snorkelen in het Meso-Amerikaans Koraalrif,
het tweede grootste koraalrif ter wereld. Het koraalrif loopt van Mexico tot Honduras en is meer dan 1000 km lang. We gingen op twee verschillende plekken snorkelen en WAT EEN ERVARING was dat!!! Dit is ongetwijfeld één van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb! In het kristalhelder water zag ik ontelbaar veel tropische vissen en koralen, echt onwaarschijnlijk. 's Avonds stelden de lokale handelaars hun kraampjes op op het marktplein. Ik kocht er een schattig armbandje en ging erna verder genieten van een pianoconcert op de trappen van het plein.

Dag 4

Mijn vierde dag was een rustige dag. Ik maakte zoals de vorige dagen een fris ontbijt om de dag mee te beginnen en ging nadien een wandeling maken op het strand. 's Middags at ik lunch op het dakterras van het hostel en relaxte ik wat verder in het zwembad. 's Avonds ging ik met Jenny, een Amerikaans meisje dat ik in het hostel leerde kennen, iets drinken in een strandbar. Ik heb al op plekken met een slechter uitzicht gezeten ;)

Dag 5

Mijn laatste dag in Puerto Morelos.
In de voormiddag nam ik de tijd om wat te schrijven aan mijn blog. Nadien maakte ik een wandeling door het stadsgedeelte waar ik nog niet geweest was. Toevallig passeerde ik een kraampje met empañadas en ik kon niet aan de verleiding weerstaan. Una empañada de carne por favor! Overheerlijk!!! Ik at ook nog een ijsje op het gemeenteplein, een bolletje Mexicaanse vanille en een bolletje Maracuya. Maracuya is een soort passievrucht, een van mijn favoriete vruchten!
's Avonds ging ik eten bij 'El Socio Naiz Taquería'. Ik nam er de taco's met varkensvlees, geroosterde ananas en gepekelde ajuin. Ze waren super lekker, de kok was ook heel vriendelijk. Een absolute aanrader! Op weg terug naar huis kwam ik de lokale bakker nog tegen, deze verkoopt alle soorten pan dulces vanuit zijn autokoffer.

IMG20220902173529jpgIMG20220902172412jpgIMG20220903110636jpgIMG20220903122745jpgIMG20220903125606jpgIMG20220904102750jpgIMG20220904103052jpg
IMG20220904195255jpgIMG20220906130908jpgIMG20220906125433jpgIMG20220906130101jpgIMG20220906124514jpgIMG20220906173645jpgIMG20220906174854jpg